środa, 1 kwietnia 2015

Balsam w sztyfcie do ust DIY

Cześć Ludki! :)
Nie wiem jak Wy, ale ja ostatnio borykam się z problem spierzchniętych ust. Długo się nie zastanawiałam co zrobić, ukręciłam balsamik do ust o zapchu zielonego jabłuszka :)


Składniki:
- wosk pszczeli                         2,5 g
- masło kakaowe                      1,4 g
- olej ze słodkich migdałów     3,3 g
- olejek rycynowy                    2 krople
- wit. E                                     1 kapsułka
- kompozycja zapachowa        3 krople
    zielone jabłuszko

Pomadkę zrobicie tak naprawdę z pierwszych 3 składników, reszty dodawać nie musicie.

Przygotowanie:
1. Wosk i masło kakaowe rozpuszczamy w kąpieli wodnej. 


2. Musimy być cierpliwi, ponieważ wosk pszczeli rozpuszcza się powoli, ja zmieniałam wodę 2 razy, bo zanim wosk się rozpuścił woda się ochłodziła.


 3. Dodajemy olej ze słodkich migdałów i dokładnie mieszamy. Jak widzicie moja mieszanka jest klarowna. Następnie dorzucamy pozostałe składniki, mieszamy jeszcze raz i przelewamy do pojemniczka i zostawiamy do ostygnięcia.




Nie wiem czy wiecie, ale suche usta oraz zajady mogą być spowodowane niedostatecznym nawodnieniem organizmu czy niedoborem witamin, także pijemy dużo wody, żeby nawodnić się od środka i jemy więcej owoców i warzyw :)

Pozdrawiam,
Tyna


4 komentarze:

  1. Robiłam również, tylko dawałam mniej wosku i więcej twardych maseł (kakaowego, mango) :) Była nieco miększa ale również nadawała sie na sztyft :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chciałam spytac o to zielone jabłuszko, jest taki naturalny olejek eteryczny??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest kompozycja zapachowa, moja pochodzi ze sklepu Zrób Sobie Krem :)
      Kompozycje składają się z czystych związków chemicznych pochodzenia naturalnego. Różnią się od olejków eterycznych tym, że nie mają właściwości aromaterapeutycznych.

      Usuń
  3. ciekawy pomysł ;)
    Sama raczej mało robię eksperymentów z kosmetykami ;)
    Ale podoba mi się ;)

    OdpowiedzUsuń